Bijenteelt vereniging

Beemster en omstreken

April 2022

Beemster Bijenmarkt 2022

Wees welkom op zaterdag 7 mei 2022 tijdens de 71ste editie van de Beemster Bijenmarkt. Een gezellige en leerzame bijenmarkt waar je honing en andere bijenproducten kan laten keuren, je imkermateriaal kan aanschaffen, je kennis kan verbreden tijdens de lezingen en gezellig kan bij-praten met een kopje koffie in de vernieuwde brasserie ‘De Kerckhean’.

Naast Brasserie De Kerckhaen vind je De Johanneshof Wereldtuin. Ontsnap aan je dagelijkse drukte en vind je rust en harmonie in deze schitterende tuin. Wandel door deze karakteristieke pastorietuin en leer andere landen en culturen kennen.

Zorg dat je contant geld mee hebt, niet alle kramen beschikken over een pinautomaat. De dichtbij zijnde pinautomaat is 5 km verderop in Midden Beemster.

De auto kan je parkeren op het ‘zandveldje’, volg hiervoor de P- borden.

De Beemster Bijenmarkt. Natuurlijk!

Locatie: Brasserie de Kerckhaen
Adres: Jisperweg 57, 1464 NG Westbeemster
Tijd: 09:00-14:00 uur

markt 2

Bijen workshop Drachtplanten herkennen

In samenwerking met Martin Kruidenberg geven wij op zaterdag 30 juli een workshop “Drachtplanten herkennen”. Het tijdstip wordt nader bepaald. In de prachtige Heemtuin van Zaandam vertelt Martin alles over bloeiende bloemen, planten, struiken en bomen. Weten wat en wanneer het bloeit is essentieel voor een imker en haar bijen. Ook de drachtwaarde per bloem en/of boom wordt besproken. Zo kan je als imker de beste locaties voor je bijenvolken leren te herkennen. In groepjes van maximaal 6 personen wordt je rondgeleid. De kosten zijn € 5,- p.p. en het duurt ongeveer 90 minuten. Wil je meedoen? Stuur dan een mail naar initiatiefneemster Lydia Klok.

Drachtplanten_herkennen