Erekorfje voor Gerrit Prins op de Beemster Bijenmarkt.

Zaterdag 4 mei werd de Beemster Bijenmarkt voor de 70ste keer gehouden. Het was weer een nuttige, leerzame en een gezellige markt. Dit jaar was er een grote diversiteit aan kramen, een flink aantal bekende kramen maar ook een aantal leuke nieuwe kramen. Binnen kon men terecht voor bijengezondheid, kunstraat persen, korfvlechten, interessante lezingen en natuurlijk de honingkeuring en honingproeverij. Dit jaar kon je je honing laten keuren op kwaliteit zoals HMF, geleidbaarheid, vochtgehalte en optische rotatie. Het doel van deze honingkeuring is om te voor zorgen dat we met z’n allen een goed product produceren. Dus leden, laat volgend jaar je honing keuren, je wordt er altijd wat wijzer van!
Bert Berghoef, de voorzitter van de NBV, was ook aanwezig en hield een korte toespraak. Eerst in het algemeen maar uiteindelijk ging zijn toespraak over onze Gerrit. Gerrit kreeg de onderscheiding ‘erekorfje’, wegens uitzonderlijke verdiensten. Gerrit was totaal verrast en had het echt niet verwacht, dat maakt zo’n korfje nog bijzonderder.

gerrit (2)

Ondanks de slechte voorspelling van het weer, wat uiteindelijk mee viel, was de opkomst groot. Kortom, een geslaagde dag!
Marianne Eekhof