Beste belangstellenden,
De Beemster Bijenmarkt nadert met rasse schreden: na het voorjaarswerk in de kasten is het voor je het weet zaterdag 4 mei 2019! In Westbeemster vindt dan de 70ste bijenmarkt in Noord-Holland boven het IJ plaats, en niet alleen daarom is deze keer extra feestelijk! We gaan eerder beginnen, open voor publiek om 9:00 uur. Heb je je nog niet aangemeld en wil je handelen, neem dan contact op met de marktorganisatie! Diverse afdelingen hebben weer gebruik gemaakt van de mogelijkheid om een kraam in te richten met informatieve zaken. Ook zijn er weer handelaren aanwezig met mooie aanbiedingen speciaal voor onze markt. Kijk op de bijlage hoe je spullen van
https://www.imkerwinkel.nl kunt bestellen. Via http://bijenkasten.nl/index.php?action=extra&extra=A_contactgegevens&lang=nl#.XK21B62iF-1 kun je de andere vakhandel benaderen.

U bent allen van harte uitgenodigd om te bezoeken of te participeren. Kopen/verkopen, leren/onderwijzen, een interessante lezing volgen (Bio-logisch imkeren en Bio-divers tuinieren) of zelf onderzoek doen, een bijenvolkje of drachtplanten op de kop tikken of van de hand doen, je honing laten keuren: er is ook dit jaar weer van alles te doen op onze imkersmarkt. De wasstraat is er, er zal een microscopentafel zijn en de meetkist voor onderzoek aan honing wordt opengemaakt. De keurmeesters van het Bijkersgilde laten het publiek de ingemaakte zon proeven en kunnen alles vertellen over bijenproducten honing, was, propolis, stuifmeel, etc. Voor meer informatie, kijk op:
https://noord-holland.bijenhouders.nl/actueel/show/2240 .

Oproep: parkeren
Voor bezoekers is ruimschoots plaats op het Zandveld, achter de markt. Bekenden weten inmiddels de weg, voor 'onbekenden' zetten we bordjes neer en wijzen we de parkeerplaats. Dit om overlast voor omwonenden te voorkomen. Voor dit werk zijn nog extra parkeerbegeleiders WELKOM: met meer vrijwilligers hoef je korter te staan. Voordelen zijn: je spreekt nog eens een colllega-imkers uit het hele land, je kunt geduld, vriendelijkheid en leidinggevende vaardigheden oefenen, het hesje wordt je aangereikt, net als een bakkie koffie en een broodje. Laat deze kans niet voorbij gaan en meld je bij mij of bij iemand anders van de marktorganisatie!

Graag tot 4 mei (wij zijn er vanaf 7 uur)!

namens hele marktteam: Gerrit Prins, Marianne Eekhof, Ria Buren
Vriendelijke groet van Annemieke Timmerman